Spotkanie Łódzkich Jawniaków

2

Udało się zorganizować pierwsze spotkanie mieszkańców województwa łódzkiego, którzy pracują nad poprawa dostępu do informacji publicznej. Tworzymy Łódzką Koalicję na Rzecz Jawności, a nazywamy się Jawniakami. Naszym symbolem są otwarte kłódki.  Gościem spotkania będzie Katarzyna Batko Toluc z Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska.

Nie ma specjalnych zaproszeń, każdy zainteresowany sprawą może wziąć udział. Zachęcamy do dzielenia się miejscami w środkach lokomocji. Jest dostępne wydarzenie na FB 

Podczas spotkania będzie czas na zapoznanie się i przedstawienie planów.

W razie pytań prosimy o kontakt z Małgorzatą Rogalską tel. 509 829 371 lub [email protected]  Miejscem spotkania jest Centrum Seniora w Pabianicach ul. Marii Konopnickiej 39.  Zapraszamy!

One thought on “Spotkanie Łódzkich Jawniaków”

  1. Wniosek do adm. samorządowej o zwrotne potwierdzenie nadania korespondencji e-mailem

    Chciałbym przypomnieć jedną z tez wczorajszej dyskusji na zebraniu w Pabianicach. Wystąpić do administracji jednostek samorządu terytorialnego – głównie tam, gdzie tego nie ma – aby w pismach kierowanych do nich była również informacja zwrotna, że pismo (e-mail) trafiło do adresata i będzie skierowane do odpowiedniej komórki organizacyjnej i rozpatrzone w ustawowym terminie. Ja dzwonię i potwierdzam, ale to nie jest potwierdzenia otrzymania przez urząd pisma Gdy do urzędu składamy korespondencję w formie papierowej na kopii otrzymujemy potwierdzenie (pieczątka, datownik, podpis, niekiedy nawet nr kolejny w dzienniku). W przypadku wysyłania e-maila nie zawsze jest takie potwierdzenia i nie mamy pewności, że korespondencja dotarła do adresata, że jest właściwy adres e-mailowy itp ( w internecie z łatwością można znaleźć adresy urzędów już nieaktualne – internet nie zapomina) i nadawca może wysłać korespondencje na adres nieaktualny i czeka na odpowiedź a urząd jej nie daje. Niektóre formularze korespondencyjne mają na swojej stronie informację do odznaczenia – wyślij kopię na mój adres – (czytaj adres nadawcy), ale nie ma informacji zwrotnej, że informacja dotarła i będzie rozpatrzona. Tak jest np na stronach wielu firm w przyp. składania reklamacji lub zapytania o treści: „Informujemy, że Państwa sprawa do nas dotarła i jest zarejestrowana pod numerem ….). To byłoby właściwe rozwiązanie dla dobra urzędu i mieszkańców w komunikacji internetowej Kto sformułuje odpowiednie pytanie, abyśmy wszyscy wysłali je do naszych urzędów JST ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *